Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT!
Ministerul Economiei, Antreprenoriatului si Turismului a publicat pe pagina proprie o serie de măsuri privind debirocratizarea pentru sprijinirea mediului de afaceri românesc (6 septembrie 2021).
Valentina Saygo, secretar de stat in MEAT, a anuntat ca 12 dintre masuri se referă strict la eliminarea registrelor, procedurilor și obligațiilor inutile de care antreprenorii s-au lovit până acum și care pot fi aceesate pe acest link – https://cutt.ly/Debiro.
Lista de masuri din memorandum cuprinde:
1. Modificarea procedurii de decontare a indemnizațiilor aferente concediilor medicale
2. Scutirea de sancțiuni pentru microîntreprinderi și corelarea birocrației cu talia firmei
3. Eliminarea analizei de risc la securitate fizică
4. Eliminarea obligației declarării sediilor secundare la ANAF, obținerea CIF pentru puncte de lucru și plata diferențiată a impozitului pe venitul din salarii
5. Eliminarea obligativității tranzacțiilor firmelor prin contul de trezorerie în relația cu instituțiile statului
6. Eliminarea deductibilității limitate de 50% a combustibilului pentru autoturisme
7. Eliminarea foii de parcurs ca document obligatoriu în deductibilitatea combustibilului
8. Eliminarea declarării posturilor vacante la ANOFM
9. Simplificarea și digitalizarea procedurii de înființare a firmelor
10. Simplificarea închiderii firmelor
11. Creșterea plafonului de la 50.000 euro la 100.000 euro pentru obligația de dotare cu cititoare de card – POS
12. Eliminarea procurii notariale necesare în îndeplinirea obligațiilor declarative
13. Eliminarea declarării reducerilor comerciale
14. Eliminarea obligației privind păstrarea contractelor individuale de muncă la punctele de lucru din legislația de reducere a muncii la negru
15. Eliminarea sancțiunilor pentru lipsa Registrului Unic de Control (RUC)
16. Revizuirea legislației privind casele de marcat
17. Revizuirea autorizațiilor, avizelor și licențelor conform Anexei 1
18. Actualizarea legislației prin revizuirea actelor normative care impactează mediul de afaceri conform Anexei 2
19. Simplificarea accesului angajatorilor la obținerea subvenției de șomaj
20. Modificarea legislației privind starea de inactivitate și înscrierea inactivității în cazierul fiscal al contribuabililor
21. Eliminarea obligativității pentru societățile cu capital privat de a raporta situația sumelor restante la CPPI
22. Adăugarea si actualizarea codurilor CAEN conform nevoilor și solicitărilor mediul antreprenorial
23. Modificarea legislației privind drepturile de autor în privința organismelor de gestiune colectivă
24. Simplificarea regimul declarativ derogatoriu la ANAF pentru firmele suspendate temporar la ONRC
25. Eliminarea Registrului de Evidență Fiscală în format fizic pentru persoanele juridice
26. Mutarea obligativității înregistrării contractelor de internship de la AJOFM la ITM/Revisal
27. Eliminarea Registrului entităților/unităților de Cult – condiție pentru deductibilitatea sponsorizării din impozit